Zugiho TT modely

Novinky Depo Kolejiště'09 Modul Kolejiště'03 Technologie Galerie Různé Trať 293
{1.2.2011}

Úprava EW1

Motto: EW1 je problematická a tak se jí pokoušíme každý nějak vylepšit.

O úpravách EW1 lze najít mnoho různých informací, které spojuje stejný cíl a rámcově i postup.

  • srdcovka - křídlové kolejnice
    odfrézování části srdcovky, náhrada křídlových kolejnic. Následkem je nutnost el. zapojení jako EW2.
  • srdcovka - jazyky
    odfrézování části srdcovky, náhrada pevné části jazyků.
  • jazyky - el.spolehlivost
    elektrické propojení pevné a pohyblivé části jazyků.
  • Každá úprava řeší některou nectnost EW1, ale když už si s tím mám hrát, tak proč to nezkusit ještě více jako na EW2. Zkouším tedy odebrat kompletní plastovou srdcovku a nahradit ji novými křídlovými kolejnicemi a proti nim dát průžné jazyky.

    Originální pohyblivé části jazyků jsou z nižších profilů než standardní kolejnice. Kloužou pak po ploškách ve výši naznačených upevňovadel na pražcích. Na nových jazycích jsem tedy odřezal/obrousil patu kolejnice mezi špicí (na straně opornic) a prvním pražcem s upevňovadly. Stejnou proceduru jsem provedl i v místech uříznuté srdcovky. V části srdcovky jsou ještě kolejnice zalomené. Odebrání paty nad srdcovkou také eliminuje nutnost vybrušování srdcovky pod úroveň upevňovadel. Ztenčení paty kolejnic nad srdcovku je provedeno také na křídlových kolejnicích.

    Po zkušebním sestavení vyhýbky jsou v místech unašeče jazyků vybroušeny v jazycích mělké zářezy a do nich připájeny ohnuté zbytky paty kolejnice ve tvaru obráceného L jako zobáčky pro unašeč.

    Přídržnice jsou ponechány původní. Jsou vylisovány jako součást pražců a hlavně bez upevňovačů, takže těžko při jejich odbroušení bych musel řešit také jejich modelové upevnění na pražce.

    Jazyky jsou přilepeny v místech srdcovky gelovkou, stejně tak spájené křídlové kolejnice. Originální unašeč je nahrazen destičkou cuprextitu, protože otvory pro jazyky byly moc velké.

    Pro přestavování budu používat serva, případně pákový mechanismus se servem a chod při zkušebním sestavení byl naprosto bezproblémový. Servo je opravdu doslova silným pomocníkem.

    img_3063.jpg
    img_3063.jpg
    img_3064.jpg
    img_3064.jpg
    img_3066.jpg
    img_3066.jpg
    img_3067.jpg
    img_3067.jpg
    img_3068.jpg
    img_3068.jpg
    img_3069.jpg
    img_3069.jpg
    img_3070.jpg
    img_3070.jpg
    img_3071.jpg
    img_3071.jpg

    {30.3.2011}

     

    Při broušení a řezání jsem došel k dalšímu řešení jazyků...
    Odbroušení paty kolejnice od místa původních čepů po konec jazyku, s vynecháním místa mezi pražči kolem unašeče jazyků. Zde patu do poloviny délky odřízneme a ohneme dolů, čímž vznikne potřebný trn do unašeče. Zbroušení ze strany opornice dělám zároveň s usazením jazyka na opornici.
    V opornici je také malá změna, kterou jsem okoukal z fotek na netu. Vybrousím hlavu kolejnice o 1/3, aby do vzniklého zubu zapadl jazyk. Jazyk tak nemusí být perfektně vybroušen doztracena.
    Opačné konce jazyků mají také odbroušenou patu. Marně jsem se snažil vybrousit původní plastovou srdcovku tak, abych mohl jazyk nasadit bez úpravy, takže tímto kolejnice sice nemá patu, ale leží na původní odřezané srdcovce. Koncový půlmilimetr je navíc ještě mírně vyhnut od srdcovky. Jen pro jistotu, aby mi tam nezůstalo viset nějaké neposlušné (nepřesné) dvojkolí.

    img_3113.jpg
    img_3113.jpg
    img_3114.jpg
    img_3114.jpg
    img_3115.jpg
    img_3115.jpg
    img_3116.jpg
    img_3116.jpg

    {4.4.2011}

     

    Elektrické připojení jsem se rozhodnul řešit "pětidrátem": 2x opornice + 2x jazyky + křídlové kolejnice. Pájeno háčkem zespodu na patu kolejnic v místě odřezaných spojek pražců, proto také nejsou tráty v rovině. Opornice jsou podřezány přes pražec, aby si podloží zachovalo pevnost. Záměr je mít "pod šťávou" pouze pojížděný jazyk přes přepínač na přestavníku.
    Pražce jsou zespodu zalepené malířskou páskou, protože výřez v EPS není přesný a štěrk by utíkal do...

    img_3120.jpg
    img_3120.jpg
    img_3121.jpg
    img_3121.jpg
    img_3122.jpg
    img_3122.jpg
    img_3123.jpg
    img_3123.jpg

    Technologie

    lampa_20081003_008_th.jpg

    Modely Kam s modely - Materiály Jehličnany - Listnáče - Statická tráva - Leptané doplňky - Foliage Polák - Výroba Drážní lampy - Servo-přestavník - Přestavníky (modul) - Sloupy el.vedení - Úprava EW1 - Elektro(nika) Modelářské servo - Dílna Lupa s LED - Stříkací box (lakovna) - Pracovní točna - Různé Nástupiště - Geometrie TILLIG -
    ©ZuGi 2009-11 Návštěvní kniha...>>>