Zugiho TT modely

Novinky Depo Kolejiště'09 Modul Kolejiště'03 Technologie Galerie Různé Trať 293
{15.10.2006}

Lokomotiva WR 360 C14, vagóny 15t, SSys, tank KINGTIGER

Ani nevím, jestli se mám popravdě přiznat. No, ale kdo by chtěl sám sebe naprášit :-). Řeknu to tedy takto: Na jaře mě zaujal model lokomotivy s vagóny a tak jsem si od velikosti TT odskočil k 1:35. Že je to papírák? Mě to nevadí, vždyť vystřihovánky lepím snad ještě delší dobu, než vlastním TT.

Objednávka přes internet byla raz-dva, ochota prodejce najít vyprodaný model ve skladu mě příjemně překvapila a za pár dní jsem domů poštou ranní obdržel sešit. Kvalita papíru i tisku byla milým překvapením. 0čekával jsem něco "tvrdšího", křídovaného, s ostrými konturami a případně i rozhozenými barvami, jak už jsem parkrát zažil. ALE vše bylo perfektní. Navíc je součástí tisku náznak patiny.

A tak rám modulu nádraží odkráčel na skříň, na stůl se dostala dřevěná deska pro řezání, skalpely, herkules atp. Už ani nevím, kdy to přesně bylo, ale před prázdninama určitě. Od té chvíle jsem nepravidelně-pravidelně usedal nad papír. Tady se přece jen přiznám ke skleróze: zapomněl jsem na foťák :-(. A tak dokumentace postupu je skoupá (učitelé tomu říkají nedostatečná). Více fotek jsem pořídíl až ke konci stavby.

Dost už řečí, začíná chlubení se :-)

Diskusní fórum Papírové modelářství

Kompletní sestava

Kompletní vlak (22.10.2006)
Venkovní světlo je přece jen přirozenější. Zatím vše stojí na "montážní koleji".

wr360_068.JPG
wr360_068.JPG
wr360_069.JPG
wr360_069.JPG
wr360_070.JPG
wr360_070.JPG
wr360_071.JPG
wr360_071.JPG
wr360_072.JPG
wr360_072.JPG
wr360_073.JPG
wr360_073.JPG
wr360_074.JPG
wr360_074.JPG
wr360_075.JPG
wr360_075.JPG
wr360_077.JPG
wr360_077.JPG
wr360_078.JPG
wr360_078.JPG
wr360_079.JPG
wr360_079.JPG
wr360_080.JPG
wr360_080.JPG
wr360_081.JPG
wr360_081.JPG

Lokomotiva WR 360 C14

WR360_029_naraznik.JPG
WR360_029_naraznik.JPG
WR360_038.JPG
WR360_038.JPG
WR360_041.JPG
WR360_041.JPG
WR360_042.JPG
WR360_042.JPG

Vagóny 15t, SSys

WR360_002.JPG
WR360_002.JPG
WR360_016.JPG
WR360_016.JPG
WR360_017.JPG
WR360_017.JPG
WR360_031.JPG
WR360_031.JPG
WR360_032.JPG
WR360_032.JPG
WR360_033.JPG
WR360_033.JPG
WR360_034.JPG
WR360_034.JPG
WR360_035.JPG
WR360_035.JPG
WR360_036.JPG
WR360_036.JPG
WR360_037.JPG
WR360_037.JPG

Tank KINGTIGER

WR360_040.JPG
WR360_040.JPG
WR360_043.JPG
WR360_043.JPG
WR360_044.JPG
WR360_044.JPG
WR360_045.JPG
WR360_045.JPG
WR360_046.JPG
WR360_046.JPG
WR360_047.JPG
WR360_047.JPG
WR360_048.JPG
WR360_048.JPG
wr360_049.JPG
wr360_049.JPG
wr360_050.JPG
wr360_050.JPG
wr360_051.JPG
wr360_051.JPG
wr360_052.JPG
wr360_052.JPG
wr360_053.JPG
wr360_053.JPG
wr360_054.JPG
wr360_054.JPG
wr360_059.JPG
wr360_059.JPG
wr360_061.JPG
wr360_061.JPG
wr360_062.JPG
wr360_062.JPG
wr360_063.JPG
wr360_063.JPG
wr360_065.JPG
wr360_065.JPG
wr360_066.JPG
wr360_066.JPG
wr360_067.JPG
wr360_067.JPG

Umístění do vitríny

wr360_082.JPG Pražce jsou z balsy 5mm, všechny rozměry jsou zaokrouhleny na polovinu milimetru, aby se daly řezat v ruce. Štěrkování "zakryje" jejich výšku. Barva tempery je v odstinu "přiměřeně" černá, hnědá, tmavě zelená. Hodně vody a ještě vše co se na paletě připlete. Kolejnice IL-8 a upevňovadla SL-802 jsou PECO dodané p. Litomyským. Mohu jej jen doporučit, fantastické jednání a perfektní dodávka.

wr360_083.JPG K přesnému složení kolejí jsem si z počítače vytisknul "pokladací" plán. Střed pražců je vyříznut a celý pruh podlepen izolepou. Na plán jsem potom umístil jednotlivé pražce, ty díky izolepě lehce umístím a pevně drží.
Upevňovadla se před použitím musí trošku povolit (nasunout na kolejnici a vykloubit). Na pražce je lepím vteřinovkou. Snad to pro začátek bude držet.
Podloží je uřezané odporovou pilkou z 1 cm polystyrenu. Existuje jen pro udržení tvaru a bude celé obsypané stěrkem, případně i nějakým molitanem a foliage.

wr360_086.JPG Prvni změny v plánovaném postupu. Předlepení pražců v šabloně není to pravé... Vyrobil jsem si tedy z kartonu 2mm přípravek, který kolejnice uchytí v požadovaném rozchodu a zároveň umožní přilepení upevňovadel na pražce. Postup je jednoduchý: na pražce uchycené v šabloně přilepíme jednu stranu upevňovadel (samozřejmě musí být v lajně). Následně jednotlivé pražce nasuneme upevňovadlem na jednu kolejnici a uchytíme do přípravku. Na druhou kolejnici nasuneme volné upevňovadlo, uchytíme do přípravku, kápneme vteřinovky a pražec přitiskneme k volnému upevňovadlu. Tímto postupem je zajištěn přesný rozchod i v případě, že prvotní strana upevňovadel nebyla přilepena v přesné rovině. Zarážky na jedné straně přípravku umožňují zaseknutí přilepeného upevňovadla a vysunutí kolejnice. Každý pražec a dvojice upevňovadel je zpracována samostatně.

wr360_095.JPG Po zkušebním umístění na násep z polystyrenu, jsem se rozhodnul pro odstavnou kolej, ukončenou pražcem.

wr360_101.JPG Rezavost kolejnic a upevňovadel jsem zajistil nabarvením. Rez na kolejích je spíše hnědý, takže jsem použil vlastní směs a rez od Agami schovávám na TT. Odstín je namíchán z kolorovacích barev pro běžné použití: tmavě hnědá a světle červená. Aby se zlepšila přilnavost, kápnul jsem do směsi trošku SportAkrylu. Po mírném zaschnutí je vše tupováno práškem z běžné školní hnědé křídy. Upevňovadla jsou umělohmotná a bylo třeba provést "základní patlámo", které hmotu lehce překrylo lakem.

wr360_105.JPG V prodejně květin jsem objevil dekorační štěrk. Výrobce jejdodává v různých odstínech (i růžová), dostupný z použitelných jsem však měl jen hnědý. Pokusné zasypání je na následujících dvou fotografiích. Pro skutečné použití štěrk odbarvím technickým lihem a propláchnu vodou s mýdlem.

wr360_108.JPG Milion kousků z nakoupených zásob foliage a molitanů.

wr360_118.JPG ...tohle jsem někde viděl, tak proč to nezkusit napodobit...

wr360_082.JPG
wr360_082.JPG
wr360_083.JPG
wr360_083.JPG
wr360_084.JPG
wr360_084.JPG
wr360_085.JPG
wr360_085.JPG
wr360_086.JPG
wr360_086.JPG
wr360_087.JPG
wr360_087.JPG
wr360_088.JPG
wr360_088.JPG
wr360_089.JPG
wr360_089.JPG
wr360_090.JPG
wr360_090.JPG
wr360_091.JPG
wr360_091.JPG
wr360_092.JPG
wr360_092.JPG
wr360_094.JPG
wr360_094.JPG
wr360_095.JPG
wr360_095.JPG
wr360_096.JPG
wr360_096.JPG
wr360_097.JPG
wr360_097.JPG
wr360_098.JPG
wr360_098.JPG
wr360_099.JPG
wr360_099.JPG
wr360_100.JPG
wr360_100.JPG
wr360_101.JPG
wr360_101.JPG
wr360_102.JPG
wr360_102.JPG
wr360_103.JPG
wr360_103.JPG
wr360_104.JPG
wr360_104.JPG
wr360_105.JPG
wr360_105.JPG
wr360_106.JPG
wr360_106.JPG
wr360_107.JPG
wr360_107.JPG
wr360_108.JPG
wr360_108.JPG
wr360_109.JPG
wr360_109.JPG
wr360_110.JPG
wr360_110.JPG
wr360_112.JPG
wr360_112.JPG
wr360_114.JPG
wr360_114.JPG
wr360_115.JPG
wr360_115.JPG
wr360_117.JPG
wr360_117.JPG
wr360_118.JPG
wr360_118.JPG
wr360_119.JPG
wr360_119.JPG
wr360_120.JPG
wr360_120.JPG
wr360_121.JPG
wr360_121.JPG
wr360_122.JPG
wr360_122.JPG
wr360_124.JPG
wr360_124.JPG

Technologické postupy

Soustružení kol
soustruh_001.JPG
soustruh_001.JPG
soustruh_002.JPG
soustruh_002.JPG

FotoGalerie

FOR MODEL 2009 - Šumperk 14.8.2008 - Mosty Loučná - jízda M131+M120 - 9. TT víkend 2008 - 8. TT víkend 2007 - Nadchod Šumperk - 6. TT víkend 2007 - zastávka Hrabišín - noční focení - Skutečné vozy Baa-k (Be) - Faccpps - MUV - Uacs - - Torza - Papíráky Drezína t18 m1:50 - WR360 m1:35 - Zábřeh na Moravě 1.8.2008 - 15.9.2005 - 23.3.2005 - 7.9.2004 - 10.8.2004 - 27.4.2004 -
©ZuGi 2009-11 Návštěvní kniha...>>>