Zugiho TT modely

Novinky Depo Kolejiště'09 Modul Kolejiště'03 Technologie Galerie Různé Trať 293
{17.8.2012}

Nádobový vůz Raj/Uacs (stavebnice LPH)

Po dlouhé době je tu další pokus o stavbu vozu. Tentokrát jsem to zkusil se stavebnicí. Ze šuplete jsem vylosoval LPH Raj-ku. Na výběr jsou i ostatní vozy "série LPH", ale na tento jsem měl vše potřebné: stavebnici, lepty, obtisky. Na několika webech je také popsána stavba, včetně fotodokumentace. Plusem je také všeobecně pozitivní hodnocení stavebnice a propracovaný tuning lepty.

Barevná kombinace je fiktivní. Kombinace standardních "vagónových" barev a sprejů v šuplíku.

Postup je standardní, takže jen zhruba. Zaměřím se spíše na vlastní chyby v postupu, případně vychytávky. Celá stavba je praktickým cvičením zpracování stavebnice podle hesla: když párkrát něco nepokazím, tak se to nenaučím. A raději zkazím běžně dostupnou a levnou LPH, než některou z technologicky moderních a dražších...

img_4362.jpg img_4368.jpg

Rám

skalpelem "odfrézovat" plochy pro kinematiky, zalepit a vytmelit otvory pro pérková spřáhla v čelnících. Někde na netu (doplním až znovu dohledám) jsem našel fintu pro optické schování mezery mezi rámem a rakví: slabou destičku černé barvy po celé ploše rámu. Fouknout matnou černou.

    Chyby:
  • na krycí destičku jsem použil krycí fólii z LCD monitoru. Průhlednost perfektní, ale špatně na ní drží barva a špatně se lepí.

img_4372.jpg img_4380.jpg
img_4389.jpg
img_4415.jpg img_4416.jpg

Podvozky

začistit, zavrtat ložiska PEHO, slepit. Pro stranu bez můstku odebrat jeden příčník.

Cibule

začistit, slepit, vytmelit, vybrousit, fouknout žlutou

    Chyby:
  • nástřik byl rychlejší než rozum, takže jsem choboty lepil až na barvenou cibuli. Bylo nutné chobotům zúžit osazovací konec a opakovat nástřik sprejem co nejšetrněji, aby se zabarvily plastové choboty ale na cibule nepřibylo moc barvy.
  • servisní oka - další následek rychlého barvení. Fouknul jsem je na leptu (nutno vymaskovat ostatní díly) a až pak lepil na cibule. Pro polohu na cibuli jsem se nejdříve snažil vymyslet nějakou jednoduchou šablonu, ale nakonec jsem to vrtnul "na voko", zhruba do poloviny mezi hranu a díru pro žebřík. Nevypadá to tragicky, ale pod barvou by to bylo hezčí.

img_4393.jpg img_4395.jpg
img_4378.jpg img_4371.jpg

Rakev

slepit, vytmelit, vybrousit, fouknout červenohnědou. Mozkovou rozcvičkou byla instalace ventilů a leptaných táhel výpustí. Nakonec jsem to "vyšulil" pomocí malých černých destiček, viz foto. Díky černé barvě je při průhledu skoro nejde vidět a přitom pevně drží díly kde mají být. S rakví lze bezpečně manipulovat, jen závaží se musí přesně umístit na plochu rámu. Táhla jsem fouknul mimo leptanou planžetu, přilepené k malířské pásce.

img_4375.jpg img_4386.jpg

Vodotisky

od fy Detail s nápomocí Agamáckých ADHESOLU a TENSOLu. Firemní příslušnost Čížkovicím jsem nepoužil, jednak nevím kde jsou a co tam vlastně dělají a Čížkovických rajek už pár stovek kusů určitě jezdí...
Aršík jsem lehce přestříknul matným lakem, obtisky vyřezal ostrým skalpelem s malým ouškem na jednu stranu. Díky přidanému laku bylo nutné ouško lehce naříznout, jinak pinzeta držela celý obtisk. Hodně jsem se bál úzkých obtisků na rám, ale překvapivě se docela zadařilo :-)

img_4396.jpg img_4397.jpg
img_4398.jpg img_4400.jpg
img_4410.jpg img_4411.jpg

Pokus o patinu

  • akrylová černá - dodělávky na rámu a leptech
  • akrylová červená - na cibulích jsem se pokoušel o rezavé fleky s odtékající rzí, ale nepodařilo se
  • akrylová červená - podvozky napouštěny hodně zředěnou
  • patinátory bláto, rez - pošmudlat vše, hlavně lepty

img_4419.jpg img_4418.jpg
Galerie
img_4422.jpg
img_4422.jpg
img_4425.jpg
img_4425.jpg
img_4427.jpg
img_4427.jpg
img_4428.jpg
img_4428.jpg
img_4436.jpg
img_4436.jpg
img_4437.jpg
img_4437.jpg

PS: Tak už jsem si na googlu dohledal kde jsou ty Čížkovice a dokonce tam kousek je i nějakej velikej vápenej lom. Jen by mě zajímalo, proč na mapě bylo tolik bílých čtyřteček na takovejch zakroucenejch čárách :-D :-D :-D


Galerie
img_4362.jpg
img_4362.jpg
img_4368.jpg
img_4368.jpg
img_4371.jpg
img_4371.jpg
img_4372.jpg
img_4372.jpg
img_4375.jpg
img_4375.jpg
img_4378.jpg
img_4378.jpg
img_4380.jpg
img_4380.jpg
img_4386.jpg
img_4386.jpg
img_4389.jpg
img_4389.jpg
img_4391.jpg
img_4391.jpg
img_4393.jpg
img_4393.jpg
img_4395.jpg
img_4395.jpg
img_4396.jpg
img_4396.jpg
img_4397.jpg
img_4397.jpg
img_4398.jpg
img_4398.jpg
img_4400.jpg
img_4400.jpg
img_4410.jpg
img_4410.jpg
img_4411.jpg
img_4411.jpg
img_4415.jpg
img_4415.jpg
img_4416.jpg
img_4416.jpg
img_4417.jpg
img_4417.jpg
img_4418.jpg
img_4418.jpg
img_4419.jpg
img_4419.jpg

Depo

img_4389_th.jpg

Nové vozy Prototypy Eas-u - Uacs-y - Služebák řady Da - M131.1 - Výroba Daa LPH - Zas (Ra) LPH - Raj-ka LPH - T478.1 odlitek - Archivní kousky Vlastní - Dědictví - Dary - Nákupy -
©ZuGi 2009-11 Návštěvní kniha...>>>